Au fost analizate opt tipuri de produse, achiziționate în mod aleatoriu și anonim, din mai multe supermarket-uri.
In urma studiului a reieșit faptul că din punct de vedere al numărului de E-uri, din cele opt tipuri de produse analizate, 25% au în conținut un număr de 3 E-uri, iar 37,5 % au un continut de 6 E-uri.
Numărul E-uri pentru aceste produse variază între trei și opt.
In ceea ce privește conținutul de zahăr sau indulcitori, a reieșit că 37,5 % au în conținut zahăr , 25% îndulcitori, iar 25 % și zahăr și îndulcitori. Unul din produsele analizate conține zaharoză.
Distribuitorii care au fost analizați în cadrul studiului sunt Quadrant Amroq Beverages, Carrefour Romania, Real, Mega Image, Red Bull Romania și Coca-Cola HBC Romania.
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor și serviciilor comercializate pe piața romanească, derulat ANPCPPS Romania, în cadrul consorțiului International Consumer Research&Testing pentru produse și servicii la standarde europene, pentru ca alegerea consumatorului să fie făcută în cunoștință de cauză.