Gabriel Oprea a ajuns la DNA


Gabriel Oprea a ajuns la DNA

Gabriel Oprea, pus sub urmărire penală de DNA


Gabriel Oprea a ajuns, vineri dimineață, la DNA, pentru a-i fi aduse la cunoștință acuzațiile din dosarul referitor la folosirea abuzivă a coloanelor oficiale în perioada în care era ministru de Interne. Acesta a fost pus sub urmărire penală de DNA, având calitatea de suspect în dosarul în care este acuzat de abuz în serviciu, anunţă Realitatea Tv. Miercuri, Oprea a rămas fără imunitate parlamentară după ce senatorii au încuviințat, miercuri, cererea DNA de începere a urmăririi penale pe numele său cu 102 voturi "pentru" și 30 "împotrivă". Oprea este acuzat de abuz în serviciu pentru folosirea excesivă a coloanelor oficiale. Reamintim că poliţistul Bogdan Gigină a murit după ce a căzut de pe motocicletă, în timp ce îl insoţea pe fostul ministru într-o deplasare oficială.

UPDATE 11.38 DNA anunță începerea urmării penale față de Gabriel Oprea.

"Luând cunoștință de rezultatele supunerii la vot, de către plenul Senatului, la data de 3 februarie 2016, a cererii transmise de D.N.A (cerere de încuviințare a urmării penale), procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție - Secția de combatere a corupției au dispus efectuarea urmăririi penale față de OPREA GABRIEL, în prezent senator în Parlamentul României, care a îndeplinit funcțiile de viceprim-ministru pentru Securitate Națională și ministru al Afacerilor Interne, pentru infracțiunile de:
- abuz în serviciu constând în folosirea resurselor umane și materiale ale Ministerului Afacerilor Interne pentru a asigura, în mod nelegal, însoțirea deplasărilor efectuate de ministru cu echipaje ale poliției rutiere
- abuz în serviciu constând în încheierea unui protocol în baza căruia procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție a beneficiat, în mod nelegal, de însoțirea deplasărilor efectuate cu echipaje ale poliției rutiere

Detalii referitoare la starea de fapt se regăsesc în comunicatul nr. 54/VIII/3 din data de 25 ianuarie 2016.

Suspectului OPREA GABRIEL i s-au adus la cunoștință calitatea procesuală și acuzațiile, în conformitate cu prevederile art. 307 Cod de procedură penală", precizează un comunicat al procurorilor.

UPDATE 11.20 Gabriel Oprea a declarat la plecarea de la DNA, că în opinia sa, el şi-a făcut datoria, precizând că este nevinovat:

"Este o ancheta in curs. Am cerut să mi se ridice imunitate, am făcut-o pentru că cred în nevinonvaţia mea. Când am fost numit ministru de Interne exista o instrucţiune prevăzută de lege, în care miniştrii de Interne, pentru protecţie, aveau la dispoziţie o maşină de Poliţie, iar viceprim-ministrul avea la dispoziţie o maşină de Poliţie pentru însoţire permanentă. În protocol se preveda că o instituţie parteneră a ministerului de Interne, în speţă Parchetul General, i se punea la dispoziţie procurorului general, de către Poliţia Română, un echipaj de poliţie, în cazuri bine motivate, când avea nevoie", a spus Gabriel Oprea, la ieşirea din sediul DNA. El a adăugat că şi-a făcut datoria, că nu şi-a luat o zi de concediu şi consideră nedrepte acuzaţiile care i se aduc. "Aveam protecţie 24 de ore din 24, nu aveam un program normal, nu mă duceam la serviciu de la 8 la 16, eram întotdeauna la dispoziţia statului român. Am avut zeci de instituiţii în subordine. Vreau să se afle adevărul, sunt nevinovat şi mă voi prezenta în faţa procurorilor de câte ori voi fi chemat. Vreau sa fiu cercetat de justiţia română", a mai declarat Oprea, potrivit Mediafax.

UPDATE 11.00 La intrarea în sediul DNA, Gabriel Oprea a declarat că nu îi este teamă de anacheta procurorilor şi a adăugat că va face declaraţii de presă la ieşire.

Concret, Oprea este acuzat că a fost însoţit de coloana oficială de 1.607 ori în doar zece luni, în condițiile în care acest privilegiu este acordat, în mod normal, doar presedintelui, premierului și președinților celor două camere ale Parlamentului.

După decesul polițistului de la Brigada Rutieră care însoțea coloana sa oficială pe vremea când era ministru de Interne, Oprea a declarat că nu se consideră vinovat de nimic și că s-a aflat doar ”la locul nepotrivit, în momentul nepotrivit”.

Fostul ministru de Interne a adăugat, de asemenea, pentru jurnaliști, că înțelege foarte bine ”jocurile de putere” și ”momentul politic„ în care se află, punctând faptul că și miniștrii de Interne anteriori au beneficiat de coloane oficiale și că nu a cerut nimic în plus față de ei.

Oprea a votat pentru încuviinţarea urmăririi penale

În plen, Gabriel Oprea a votat pentru încuviinţarea urmăririi sale penale, precizând că este în interesul lui ca adevărul să iasă la lumină:

 "Multumesc. Stimati colegi, am obligatia sa imi spun punctul de vedere fata de cererea  de incuviintare a urmaririi penale. Asadar in legatura cu suspiciunile privind abuzul, vrea sa va spun ca nu am cerut nimic fata de ce au avut alti ministri de interne, unii prezenti in sala, aici. Este datoria procurorilor sa faca lumina acolo unde exista suspiciuni. Mă consider nevinovat, cer să votați pozitiv cererea de încuviințare a urmăririi penale. Îmi mențin punctul meu de vedere, este în interesul meu ca adevărul să iasă la lumină".

 Ce a spus Oprea în faţa senatorilor jurişti

 "Cer să merg la Parchet ca să aflăm adevărul. Am spus (n.r - în fața Comisiei) faptul că, în momentul în care am fost numit ministru de Interne, era un mecanism care era deja format, un plan de măsuri. Nu am cerut nimic în plus, mă refer la coloane, față de ceilalți miniștri de Interne (...) Sunt un om care, în toate funcțiile, am respectat legea. Înțeleg, sunt și om politic. Înțeleg foarte bine jocurile de putere. Întotdeuna am respectat legea. Referitor la protocolul semnat între cele două instituții, Parchetul General și mai sunt zeci de protocoale de-a lungul anilor între mai multe instituții, semnate de titularii lor, repet, zeci de protocoale care, conform legii, au nivel de instrucțiuni, deci sunt legale. Sunt un om care am ajutat justiția și un om care nu mi-e frică și de nimic. Cine nu muncește poate mai și greșește", a spus Oprea, la ieșirea de la Comisie.

Author:

Facebook Comment